ارسال پاسخ

۲۱ دى ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2580

pvc-asso.ir

هوای سرد چه تاثیری در نصب و استفاده از لوله های  pvc  دارد؟

پنجاه سال تجربه تایید می کند که لوله های  pvc در مناطق سرد در حین نصب و استفاده تحت تاثیر قرار نمی گیرند . در حقیقت محصولی با کاربری آسان مانند  pvc  با کاهش دما حتی مزیت بیشتری پیدا می کند.

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:  Pvc در کانادا، مینسوتا و داکوتاها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین هوای سرد یک عامل محدود کننده برای پروژه با لوله های  pvc  نیست.


طراحی لوله های  pvc  برای دماهای پایین
خصوصیات طراحی لوله های  pvc در دمای 73 درجه فارنهایت ( 23 درجه سانتیگراد که دمای مرجع برای لوله  pvc  است) در نظر گرفته می شود. با کاهش دما، خصوصیات به شرح زیر تغییر می کند:

• استحکام کششی و مدول الاستیسیته  افزایش می یابد، بنابراین  توانایی لوله ی  pvc  به مقاومت در برابر فشارهای داخلی و بارهای خارجی بهبود می یابد.

 

• مقاومت در برابر ضربه کاهش می یابد اما این مورد از ملاحظات طراحی محسوب نمی شود. اگر لوله در خاک مدفون شود، در معرض بارهای ناشی از ضربه قرار نمی گیرد.

 

سایر ملاحظات طراحی هوای سرد شامل موارد زیر است:

 • انبساط/ انقباض: مانند تمامی مواد لوله، لوله ی  pvc  با تغییرات دما منبسط و منقبض می شود. ضریب انبساط حرارتی  pvc  برابر با .00003 in/in/°Fاست به این معنی که در یک لوله ی 20 فوتی  به ازای هر 10 درجه فارنهایت افزایش دما، به اندازه 0.07 اینچ  در لوله ازدیاد طول خواهیم داشت. قرار گیری صحیح خط عمق نفوذ روی لوله( یک خط محیطی در نزدیکی انتهای نری هر لوله ی  pvc) فضای کافی برای انبساط لوله ی نصب شده در دماهایی که به طور قابل توجهی سردتر از دماهای کارکردی هستند، تضمین می کند.


• لوله ی منجمد: صرف نظر از مواد لوله، باید از انجماد شبکه های آب و فاضلاب جلوگیری شود. به عنوان یک قاعده کلی، لوله باید حداقل 12 اینچ (30 سانتی متر)در زیر عمق یخبندان طبیعی دفن شود.فاضلابروهای فرعی و خطوط سرویس آب ( شامل زانویی ها و خم ها) نیز باید زیر عمق نفوذ یخ باشند.

 

حمل و نصب در هوای سرد
حمل : همانطور که گفته شد، استحکام ضربه لوله ی pvc در هوای سرد کاهش می یابد. با این حال، در دمای 32 درجه فارنهایت( صفر درجه سانتیگراد) لوله هنوز 70 تا 90% از استحکام خود را حفظ می کند. روش های قابل استفاده ی حمل که ممکن است در هوای گرم کارساز باشد ممکن است در زمستان نامناسب تلقی شود. این به دلیل عدم پیروی از اقدامات توصیه شده است.


نصب: لاستیک در دمای سردتر سخت تر می شود و مقدار نیروی لازم برای مونتاژ محل اتصال واشر آب بند الاستومری افزایش می یابد. نری لوله باید به درستی فقط تا خط عمق نفوذ به درون مادگی وارد شود و به لوله این امکان را می دهد که آزادانه در حین دماهای عملیاتی انبساط یابد. برای جلوگیری از یخ زدگی خطوط آب ، هر نوع زانویی و خم باید در عمق  حداقل 12 اینچ (30 سانتیمتری) زیر عمق یخبندان نصب شوند.

 

عملکرد و نگهداری در دمای پایین
بهره برداری: هیچ محدودیتی در دمای سرد برای بهره برداری از لوله  pvc وجود ندارد.
ذوب خطوط منجمد: با وجود اینکه پیشگیری بهترین روش است اما روش های ذوب شدن خطوط منجمد در فصل 11 از هندبوک راهنمای لوله های  pvc  Uni-Bell بیان شده است.روش های نصب فارغ از مواد لوله مهمترین ملاحظات در هوای سرد است. ایمنی کارگران همیشه باید در نظر گرفته شود. قرار گرفتن طولانی مدت در برابر سرما ممکن است بر بهره وری و عملکرد کارگران تاثیر بگذارد.
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط